
- Lớp 6
- Toán học
- Vật lý
- Ngữ văn
- Sinh học
- Lịch sử
- Địa lý
- Ngoại ngữ (Tiếng Anh)
- Công nghệ
- Giáo dục công dân
- Giáo dục thể chất
- Âm nhạc
- Mỹ thuật
- Tin học
- Tiếng Pháp
- Khoa học Tự nhiên
- Nghệ thuật
- Giáo dục địa phương
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- Lịch sử-Địa lý
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động trải nghiệm STEM
- Lớp 7
- Lớp 8
- Toán học
- Vật lý
- Hóa học
- Sinh học
- Ngữ văn
- Lịch sử và Địa lý
- Địa lý
- Tiếng Anh
- Giáo dục công dân
- Công nghệ
- Thể dục (GD thể chất)
- Nghệ thuật (Âm nhạc, Mĩ thuật)
- Mỹ thuật
- Tin học
- Tiếng Pháp
- Khoa học tự nhiên
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- ND Giáo dục địa phương
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động trải nghiệm STEM
- Hoạt động GD NGLL
- Lớp 9
- Toán học
- Vật lý
- Hóa học
- Sinh học
- Ngữ văn
- Lịch sử và Địa lý
- Địa lý
- Tiếng Anh
- Giáo dục công dân
- Công nghệ
- Thể dục (GD thể chất)
- Nghệ thuật (Âm nhạc, Mĩ thuật)
- Mỹ thuật
- Tin học
- Khoa học tự nhiên
- Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp
- ND Giáo dục địa phương
- Môn học tự chọn (Ngoại ngữ 2)
- Hoạt động GD NGLL
- Lịch sử
- Hoạt động trải nghiệm STEM
- UNIT 15: COUNTRIES Lesson 3: B. Cities buildings and people (B1->4) (Page 158->161)
- Tài liệu cùng tác giả
- Tài liệu cùng chủ đề
- «Back
Tác giả: Ngô Thị The
Chủ đề: Văn hóa
Loại tài liệu: Bài giảng; Giáo án; Kế hoạch lên lớp
Ngày cập nhật: 20/05/17 12:51
Lượt xem: 708
Dung lượng: 43.5kB
Nguồn: LESSON PLAN 6, ENGLISH BOOK 6 (OLD)
Mô tả: Preparing date: ………………. Period 93 UNIT 15: COUNTRIES Lesson 3: B. Cities, buildings and people (B1->4) (Page 158->161) I.Aims: Help Ss to: - improve some listening and reading skills. - know the rules of comparison. *Objectives: By the end of the lesson, Ss will be able to: - compare the bigness of something. - ask and answer about the bigness. 1.Language content: *Vocab: comparative adjectives. * Grammar: Comparison How + adj + is the + N? 2. Skills: Speaking, Reading, Listening and Writing. 3. Attitude : It helps ss to have motivation , happiness to communicate with each other in English . Besides, the lesson can helps ss work harder. II.Preparations: Text-book, lesson plan, cassette, disc III.Ways of working: T-WC, individual-work, pair-work, group work. Anticipated problems: IV.Procedure 1.Organization: (1') - Greeting - Checking attendance - Date of teaching: 6A…………. 6D…………. 2.Warm-up: (7') -Odd one out: The keys: 1. bigg 2. simall 3. talli 4. nationa 5. countriy 6. ciaty 7. spieak 8. wuorld 1. big 2. small 3. tall 4. nation 5. country 6. city 7. speak 8. world III/ New lesson(35') Contents Teacher activities Students’ activities 1. Presentation. (13’) Vocabulary building (n): toà nhà, cao ốc high (adj) : cao thick (adj) : dày structure (n): cấu trúc population ( n ): dân số million (n): triệu capital (n): thủ đô B1. Listen and repeat. a) So sánh hơn của tính từ. eg: big bigger HCM City is bigger than Hanoi. S + adj(short)_er + than + N. b) So sánh nhất của tính từ ex: big the biggest HCM City is the biggest city in VN S + be + the + adj(short)_est. * Note: + Tính từ ngắn là tính từ có 1 âm tiết hoặc tính từ có 2 âm tiết tận cùng là “y”. + Tính từ kết thúc là 1 phụ âm mà trước nó là một nguyên âm thì ta phải gấp đôi phụ âm cuối rồi mới thêm“ER” hoặc “EST” 2. Practice. (13’) B2. Listen & read. Then answer the qs. * Answer questions a. No, it isn’t. (Ho Chi Minh City is bigger than Ha Noi.) b. - Mexico City is the biggest city in the world. - The biggest city in the world is Mexico City. c. Tokyo is bigger (than London). B3. Listen and read. Then answer the qs. * Answer - PETRONAS Twin Towers is taller than Sears Tower. B4. Listen and read. Then answer the qs. -How long is the Great Wall? -> It is over 6,000 kms long. -How high is the Great Wall? -> It is between 4 and 12 meters high. -How thick is the Great Wall? -> It is over 9 meters thick. 3. Production. (5') -Give new words by using pictures, giving examples, and explaining. -Control and correct Ss’ mistakes. -Set the situation. -Play the tape . -Present new rules. -Notice the way to form comparative adj. -Set the situation of B2. -Play the tape one time. -Ask ss to read the text -Guide the way to do the task. -Correct Ss’ mistakes. -Set the situation of B3. -Play the tape one time. -Ask Ss to read the text -Guide the way to do the task. -Correct Ss’ mistakes. -Set the situation of B4. -Play the tape one time. -Ask Ss to read the text -Guide the way to do the task. -Correct Ss’ mistakes. -Help Ss to pratice freely. -Guess the meaning and take note. Then listen and repeat. -Practice. -Look at the book and listen. -Listen and repeat. Then practice. -Take note. -Listen and remember. -Listen -Listen. -Read in silent. -Listen, then ractice in pairs. -Writes on the board. -Take note. -Listen -Listen. -Read in silent. -Listen, then answer the question. -Writes on the board. -Take note. -Listen -Listen. -Read in silent. -Listen, then answer the questions. -Writes on the board. -Take note. -Compare classmates or something around. 4.Consolidation (1'): -Grasp the main points of this lesson. 5.Homework (1'): - Learn by heart new words and structures. - Do the exercises part B in the exercise books. - Prepare next lesson: Unit 15 (C1,2). V.Evaluation: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Chủ đề: Văn hóa
Loại tài liệu: Bài giảng; Giáo án; Kế hoạch lên lớp
Ngày cập nhật: 20/05/17 12:51
Lượt xem: 708
Dung lượng: 43.5kB
Nguồn: LESSON PLAN 6, ENGLISH BOOK 6 (OLD)
Mô tả: Preparing date: ………………. Period 93 UNIT 15: COUNTRIES Lesson 3: B. Cities, buildings and people (B1->4) (Page 158->161) I.Aims: Help Ss to: - improve some listening and reading skills. - know the rules of comparison. *Objectives: By the end of the lesson, Ss will be able to: - compare the bigness of something. - ask and answer about the bigness. 1.Language content: *Vocab: comparative adjectives. * Grammar: Comparison How + adj + is the + N? 2. Skills: Speaking, Reading, Listening and Writing. 3. Attitude : It helps ss to have motivation , happiness to communicate with each other in English . Besides, the lesson can helps ss work harder. II.Preparations: Text-book, lesson plan, cassette, disc III.Ways of working: T-WC, individual-work, pair-work, group work. Anticipated problems: IV.Procedure 1.Organization: (1') - Greeting - Checking attendance - Date of teaching: 6A…………. 6D…………. 2.Warm-up: (7') -Odd one out: The keys: 1. bigg 2. simall 3. talli 4. nationa 5. countriy 6. ciaty 7. spieak 8. wuorld 1. big 2. small 3. tall 4. nation 5. country 6. city 7. speak 8. world III/ New lesson(35') Contents Teacher activities Students’ activities 1. Presentation. (13’) Vocabulary building (n): toà nhà, cao ốc high (adj) : cao thick (adj) : dày structure (n): cấu trúc population ( n ): dân số million (n): triệu capital (n): thủ đô B1. Listen and repeat. a) So sánh hơn của tính từ. eg: big bigger HCM City is bigger than Hanoi. S + adj(short)_er + than + N. b) So sánh nhất của tính từ ex: big the biggest HCM City is the biggest city in VN S + be + the + adj(short)_est. * Note: + Tính từ ngắn là tính từ có 1 âm tiết hoặc tính từ có 2 âm tiết tận cùng là “y”. + Tính từ kết thúc là 1 phụ âm mà trước nó là một nguyên âm thì ta phải gấp đôi phụ âm cuối rồi mới thêm“ER” hoặc “EST” 2. Practice. (13’) B2. Listen & read. Then answer the qs. * Answer questions a. No, it isn’t. (Ho Chi Minh City is bigger than Ha Noi.) b. - Mexico City is the biggest city in the world. - The biggest city in the world is Mexico City. c. Tokyo is bigger (than London). B3. Listen and read. Then answer the qs. * Answer - PETRONAS Twin Towers is taller than Sears Tower. B4. Listen and read. Then answer the qs. -How long is the Great Wall? -> It is over 6,000 kms long. -How high is the Great Wall? -> It is between 4 and 12 meters high. -How thick is the Great Wall? -> It is over 9 meters thick. 3. Production. (5') -Give new words by using pictures, giving examples, and explaining. -Control and correct Ss’ mistakes. -Set the situation. -Play the tape . -Present new rules. -Notice the way to form comparative adj. -Set the situation of B2. -Play the tape one time. -Ask ss to read the text -Guide the way to do the task. -Correct Ss’ mistakes. -Set the situation of B3. -Play the tape one time. -Ask Ss to read the text -Guide the way to do the task. -Correct Ss’ mistakes. -Set the situation of B4. -Play the tape one time. -Ask Ss to read the text -Guide the way to do the task. -Correct Ss’ mistakes. -Help Ss to pratice freely. -Guess the meaning and take note. Then listen and repeat. -Practice. -Look at the book and listen. -Listen and repeat. Then practice. -Take note. -Listen and remember. -Listen -Listen. -Read in silent. -Listen, then ractice in pairs. -Writes on the board. -Take note. -Listen -Listen. -Read in silent. -Listen, then answer the question. -Writes on the board. -Take note. -Listen -Listen. -Read in silent. -Listen, then answer the questions. -Writes on the board. -Take note. -Compare classmates or something around. 4.Consolidation (1'): -Grasp the main points of this lesson. 5.Homework (1'): - Learn by heart new words and structures. - Do the exercises part B in the exercise books. - Prepare next lesson: Unit 15 (C1,2). V.Evaluation: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Bình luận - Đánh giá
Chưa có bình luận nào
Bạn cần đăng nhập để gửi bình luận.

